Drukuj 

Pomoc (FAQ) 📌



Portal Wczasownik:

Najczęściej Zadawane Pytania
 

DZIAŁY FAQ:


#I. OBSŁUGA KONTA (tworzenie, edycja i usuwanie konta).

#II. OBSŁUGA OGŁOSZEŃ (dodawanie, opłacanie, edycja, usuwanie ogłoszeń obiektów).

#III. FINANSE I POZOSTAŁE (opłaty za ogłoszenia i usługi, wystawianie faktur i inne).


 

I. OBSŁUGA KONTA:


Dla kogo jest przeznaczony portal Wczasownik?

Nasz serwis skierowany jest zarówno do osób poszukujących noclegu na doby lub krótki wynajem lub innych usług turystycznych w Polsce, jak i właścicieli obiektów noclegowych, rekreacyjnych i turystycznych znajdujących się na terenie Polski. Więcej dowiesz się w zakładce "O nas".


Czy poszukiwanie noclegu na Wczasowniku jest płatne?

Użytkownicy poszukujący noclegu, jak i innych usług turystycznych, korzystają z naszej strony bezpłatnie.


Czy rejestracja Konta jest konieczna?

Posiadanie konta na Wczasownik.pl konieczne jest jedynie dla właścicieli obiektów, którzy chcą dodawać w naszym serwisie ogłoszenia np. ze swoją ofertą noclegową. Umożliwia to zarządzanie swoimi ogłoszeniami: edycję, promowanie i usuwanie ogłoszeń. Jeżeli planujesz dodać Obiekt na naszym Portalu, nie musisz rejestrować swojego konta od razu - dodaj najpierw swój Obiekt, wówczas Twoje konto zostanie stworzone przez system automatycznie, co pozwala zaoszczędzić Twój cenny czas. Wyjątek stanowi sytuacja, w której podany na formularzu dodania Obiektu adres e-mail już istniał w bazie kont, wówczas w celu dodania Ogłoszenia należy najpierw zalogować się na istniejące Konto, w przeciwnym wypadku dodany obiekt nie zostanie powiązany z Twoim kontem więc nie będziesz miał możliwości samodzielnej jego edycji.
Natomiast jeśli zamierzasz tylko przeglądać ogłoszenia i kontaktować się z właścicielami obiektów, rejestracja konta nie jest wymagana, jednakże zakładając u nas konto zyskasz dodatkowe korzyści m.in. możliwość zapisywania na nim swoich wyników wyszukiwania i dodawania interesujących Cię ofert do listy ulubionych oraz otrzymywania i wysyłania wiadomości wewnętrznych. 


Jak zarejestrować Konto w serwisie?

Konto w serwisie Wczasownik.pl niezbędne jest dla możliwości dodawania, edycji i usuwania ogłoszeń. Rejestracja konta w serwisie jest bezpłatna. W celu zarejestrowania konta należy kliknąć link "Rejestracja konta" widoczny w górnym menu ekranu, następnie na wyświetlonym formularzu uzupełnić co najmniej pola obowiązkowe i potwierdzić rejestrację przyciskiem “Zarejestruj się”. Aby można było korzystać z Konta, na koniec należy je aktywować klikając link aktywacyjny wysłany na adres email podany podczas rejestracji. Uwaga - jeżeli nie otrzymałeś linku aktywacyjnego, sprawdź folder "Spam" oraz pozostałe foldery na swojej poczcie lub skontaktuj się z nami. 
 

Utworzyłem konto, ale nie mogę się na nie zalogować?

Przyczyny braku możliwości zalogowania się na istniejące konto na Wczasowniku mogą być co najmniej dwie:
1. błędnie wpisany login lub hasło - jeżeli nie pamiętasz swojego hasło lub nie jesteś pewien, czy wpisujesz prawidłowe hasło, skorzystaj z możliwości zmiany hasła, natomiast loginem jest Twój adres email podany podczas rejestracji konta,
2. konto nie zostało aktywowane - pamiętaj, że po rejestracji konta musisz jeszcze kliknąć link aktywacyjny wysłany na Twój email, abyś mógł z niego korzystać, w przeciwnym wypadku zalogowanie na konto nie będzie możliwe. W ten sposób sprawdzamy, czy podany podczas rejestracji adres email jest poprawny. Jeżeli nie możesz odnaleźć linku aktywacyjnego na swojej poczcie, skontaktuj się z nami. 


Jak wyszukiwać ogłoszenia w serwisie?

Ogłoszenia na Wczasownik.pl możesz wyszukiwać na kilka sposobów:

Jak mogę edytować swój profil publiczny?

Podczas rejestracji konta tworzony jest tzw. “Profil publiczny” zawierający Twoje dane podane przez Ciebie w Ustawieniach konta oraz listę opublikowanych ogłoszeń. Dane w nim widoczne są dostępne dla wszystkich odwiedzających Twoje ogłoszenia. Jeśli nie chcesz, aby wybrane dane pojawiały się w Twoim profilu, usuń je z formularza edycji swojego konta oraz poprzez edycję swoich ogłoszeń. 


Gdzie mogę zmienić swoje hasło do konta?

Dotychczasowe hasło do własnego konta możesz zmienić po zalogowaniu się na nie w zakładce “Ustawienia” w sekcji “Zmiana hasła do Twojego konta”. W celu zmiany hasła wpisz stare i nowe hasło oraz potwierdź nowe hasło, a na koniec potwierdź zmianę przyciskiem “Zmień hasło“. Zalecamy utworzenie silnego hasła (minimalne wymagania odnośnie hasła znajdziesz pod polem "Nowe hasło") oraz regularną zmianę swojego hasła min. co 30 dni. 
Natomiast jeśli zapomniałeś hasła do swojego konta, możesz je zresetować za pomocą linku pt.: “Nie pamiętam hasła" widocznego na stronie logowania na konto, podążając zgodnie z wyświetlonymi instrukcjami.


Jak mogę usunąć swoje Konto?

Swoje Konto możesz w każdej chwili usunąć wraz z całą zawartością po zalogowaniu się na nie, w zakładce “Ustawienia“ w sekcji “Usuń konto”. Po kliknięciu przycisku “Usuń  konto” zostaniesz poproszony o wpisanie swojego hasła powiązanego z tym kontem -  w przypadku wpisania poprawnego hasła Twoje konto zostanie nieodwracalnie usunięte.
 

II. OBSŁUGA OGŁOSZEŃ:


Kto może dodać ogłoszenie z wizytówką obiektu?

Na Wczasownik.pl ogłoszenie z ofertą noclegową lub atrakcjami i usługami turystycznymi, może dodać zarówno osoba prywatna, jak i firma będąca właścicielem tego obiektu lub pracownikiem / pośrednikiem formalnie upoważnionym przez właściciela do publikacji ogłoszeń w jego imieniu.


Jakie ogłoszenia można publikować?

W naszym serwisie można publikować ogłoszenia dotyczące usług obiektów noclegowych i wynajmu pokoi noclegowych w ramach dostępnych kategorii oraz innych usług i atrakcji turystycznych. Jeśli nie ma na liście Twojej kategorii obiektu, skontaktuj się z nami, a postaramy się ją dodać. Dodatkowo w ramach już utworzonych obiektów można dodawać pokoje, wydarzenia i usługi będące w ofercie tego obiektu.


Czy dodanie ogłoszenia jest płatne?

Publikacja (wyświetlanie) na Wczasowniku wizytówki obiektu działa na zasadach określonych w naszym Cenniku dla Gospodarzy i jest płatna z wyjątkiem:
  Natomiast subogłoszenia jak: pokoje, wydarzenia i usługi, w swoim aktywnym na Wczasowniku obiekcie możesz zawsze dodać za darmo. Będą one widoczne bezpłatnie na stronie Twojego aktywnego obiektu. 


Na czym polega bezpłatny okres próbny?

Bezpłatny okres próbny polegający na darmowym dodawaniu i testowaniu naszych ogłoszeń bez opłat, udostępniamy okresowo w naszym serwisie w ramach różnych akcji promocyjnych i rozpoczyna się on wówczas w momencie dodania w naszym serwisie wizytówki obiektu noclegowego / turystycznego - ogłoszenie będzie widoczne dla klientów do czasu upływu okresu testowego. Po jego zakończeniu, dodane bezpłatnie ogłoszenia wygasną, ale będziesz mógł je ponownie opublikować dokonując płatności za wyświetlanie obiektu na kolejny okres - szczegóły znajdziesz na tej stronie. O tym, czy aktualnie umożliwiamy bezpłatny okres testowy, dowiesz się z informacji zawartych w naszym Cenniku.


Jak mogę dodać bezpłatne ogłoszenie z wizytówką obiektu?

Bezpłatne dodanie obiektu w naszym portalu możliwe jest w ramach próbnego okresu testowego, który udostępniamy okresowo naszym klientom w ramach różnych akcji specjalnych. O aktualnie obowiązujących akcjach i promocjach dowiesz się z naszego Cennika Ogłoszeń.
W celu dodania ogłoszenia w naszym serwisie wymagane jest posiadanie konta. Jeśli masz już konto, zaloguj się na nie i wybierz z menu "Moje obiekty". Jeśli nie masz konta, zobacz wcześniej, jak zarejestrować konto w naszym serwisie. Na wyświetlonym formularzu wybierz odpowiednią kategorię Twojego obiektu: "Noclegi", "Jedzenie" lub "Atrakcje" turystyczne, następnie wskaż odpowiednią podkategorię i uzupełnij formularz dodawania obiektu o co najmniej pozostałe pola obowiązkowe (oznaczone gwiazdką*). Podanie niektórych informacji (pola bez gwiazdki) jest nieobowiązkowe, jednakże im więcej szczegółowych informacji umieścisz w ogłoszeniu, tym większą liczbę potencjalnych klientów zainteresujesz swoją ofertą. Szczególnie istotne jest zamieszczenie wyraźnych zdjęć nieruchomości wykonanych w dobrej jakości i optymalnym naświetleniu. Na koniec potwierdź dodanie ogłoszenia naciskając przycisk “Dodaj obiekt” - jeśli aktualnie oferujemy bezpłatny okres testowy, w tym momencie ogłoszenie zostanie opublikowane bez opłat, a Ty otrzymasz email potwierdzający dodanie wizytówki Twojego obiektu w naszym serwisie. Na kolejnym ekranie opcjonalnie możesz wybrać rodzaj płatnego promowania ogłoszenia.


Jak przedłużyć ogłoszenie po upłynięciu okresu bezpłatnego wyświetlania lub które wygasło?

Sposób postępowanie jest taki sam. W celu odnowienia ogłoszenia, które wygasło z dowolnej przyczyny, należy je opłacić. W tym celu:
1) Wejdź na listę swoich obiektów i kliknij link widoczny pod tytułem ogłoszenia: "Twój obiekt nie jest wyświetlany, kliknij i napraw to",
2) Wybierz wariant czasowy, przez który chcesz wyświetlać swój obiekt w naszym portalu, zaakceptuj wymagane klauzule oraz dodatkowo możesz również wybrać opcje promowania Twojego obiektu na liście noclegów lub na stronie głównej. 
3) Następnie kliknij przycisk: "Zamawiam":
- jeśli nadal jest dostępny bezpłatny okres próbny - w tym momencie Twoje ogłoszenie zostanie dodane w naszym serwisie bez pobierania opłaty za wyświetlanie,
- jeśli minął już bezpłatny okres próbny - określ metodę płatności za wyświetlanie obiektu oraz wybrane opcje promowania oraz w przypadku szybkiej płatności online zaznacz, czy potrzebujesz od nas fakturę. Jeśli tak - uzupełnij dane do wystawienia faktury, wówczas otrzymasz ją automatycznie na swój email po opłaceniu zamówienia.
4) Przeczytaj i zaakceptuj wymagane klauzule informacyjne, opłać zamówienie i poczekaj na email potwierdzający dodanie wizytówki Twojego obiektu w naszym serwisie. W emailu otrzymasz link do strony swojego obiektu, dodatkowo listę swoich obiektów znajdziesz również na swoim koncie tutaj.


Jak mogę dodać pokój, usługę lub wydarzenie do swojego obiektu?

Pokoje lub inne pomieszczenia, wydarzenia i usługi można dodawać bezpłatnie, w ramach aktywnych w serwisie obiektów turystyczno-noclegowych. Jeśli posiadasz już opublikowaną wizytówkę swojego obiektu, przejdź do zakładki "Moje obiekty" na swoim koncie i z prawej strony obiektu wybierz przycisk "Dodaj opcję". Na wyświetlonym formularzu wybierz kategorię (pokój, usługa itp.) oraz uzupełnij przynajmniej pola obowiązkowe (z gwiazdką), opisujące dodawany pokój lub usługę i na koniec potwierdź przyciskiem "Dodaj opcję". Powinien pojawić się komunikat potwierdzający dodanie pokoju / usługi /wydarzenia do obiektu. Będą one widoczne w serwisie na stronie wizytówki obiektu, w ramach którego zostały dodane, w zakładce "Pokoje i cennik".


Czym jest "kalendarz dostępności obiektu" na Wczasowniku?

Jest to kalendarz wolnych terminów obiektu noclegowego lub pomieszczeń, pokoi, wydarzeń w nim dodanych, dodawany automatycznie, jednakże jest możliwość wyłączenia prezentacji poszczególnych kalendarzy przez właściciela obiektu w ustawieniach konta. Kalendarz może być prowadzony albo dla całego obiektu, jak i można prowadzić oddzielne kalendarze dla każdego pomieszczenia dodanego w obiekcie. Za pomocą zaznaczenia odpowiednich wolnych terminów w kalendarzu obiektu/pokoju, goście mogą wysyłać gospodarzom obiektu prośby o zarezerwowanie całego obiektu lub wybranego pomieszczenia w danym zakresie czasowym. 
Kalendarz rezerwacji może być zarówno obsługiwany ręcznie, jak i automatycznie poprzez import i eksport kalendarza obiektu w formacie iCal z portalu lub systemu rezerwacyjnego np. Booking.

Jeśli w obiekcie dodano pokoje lub innego typu pomieszczenia, kalendarz nie będzie widoczny dla całego obiektu, ale dla każdego z pokoi / pomieszczenia będzie utworzony i wyświetlany niezależny kalendarz. Dlatego pamiętaj, aby aktualizować kalendarze dla każdego pomieszczenia, które dodałeś w swoim obiekcie.

Pamiętaj, że prośby użytkowników o rezerwacje wysyłane poprzez portal Wczasownik nie są faktycznymi rezerwacjami, a jedynie zapytaniami gości o możliwość zabukowania obiektu w danym terminie, zatem nie blokują automatycznie zajętych terminów w kalendarzu. Dlatego musisz pamiętać, aby ręcznie nanieść takie ewentualne rezerwacje na kalendarz obiektu lub danego pomieszczenia.


Jak dodać i aktualizować Kalendarz rezerwacji obiektu?

Kalendarz dostępności obiektu dla gości, na Wczasowniku jest domyślnie dodawany z automatu do każdego obiektu noclegowego (jeden wspólny kalendarz dla całego obiektu jeśli nie dodano pokoi) lub pokoi oraz innych pomieszczeń w nim dodanych przez gospodarza, a zadaniem właściciela obiektu jest jego aktualizacja na bieżąco. Każdy z pokoi, domków i pomieszczeń dodanych w obiekcie posiada własny, niezależny od obiektu kalendarz - pamiętaj zatem, że jeśli dodałeś pomieszczenia w swoim obiekcie, musisz aktualizować kalendarz dla każdego z nich z osobna, poprzez blokowanie już zajętych terminów, aby dla klientów były widoczne tylko te dostępne. Możesz to robić na 2 sposoby:
  Integracja kalendarzy iCal może być dwukierunkowa poprzez import i eksport linków do kalendarzy pomiędzy portalami. Oznacza to, że przy włączonej dwukierunkowej synchronizacji iCal, terminy zarezerwowane w innym portalu lub serwisie np. Booking, będą na Wczasowniku aktualizowane automatycznie i odwrotnie. W ten sposób możesz synchronizować pomiędzy portalami zajęte terminy pobytu w obiekcie, ale ceny rezerwacji nie zostaną zaimportowane. Natomiast w przypadku rezerwacji obiektu/pokoi bezpośrednio poza portalem rezerwacyjnym (np. emailem, telefonicznie), musisz ręcznie nanieść zajęte terminy w odpowiednich kalendarzach
Kalendarz danego obiektu lub pomieszczenia możesz zobaczyć i edytować na swoim koncie na liście synchronizacji oraz aktywnych obiektów i pokoi, po kliknięciu w przycisk: "Kalendarz". W celu zablokowania niedostępnych terminów, po kliknięciu w opcję "Kalendarz" zaznacz przy odpowiednich datach zajęte terminy i zapisz zmiany. W przypadku włączonej synchronizacji dwustronnej kalendarzy, naniesione rezerwacje automatycznie odnotują się również w kalendarzach pozostałych zsynchronizowanych z Wczasownikiem portalach.

 

Gdzie goście znajdą kalendarz dostępności mojego obiektu?

Kalendarz rezerwacji obiektu jest widoczny dla gości na stronie wizytówki obiektu w różnych miejscach - w zależności od tego, czy obiekt posiada dodane pokoje lub pomieszczenia, czy też nie. Jeżeli w swoim obiekcie:
a) nie dodałeś żadnych pomieszczeń - kalendarz będzie automatycznie dodany na poziomie całego obiektu (1 wspólny kalendarz), a dla gości będzie widoczny w sekcji danych kontaktowych nad opcją: "Poproś o rezerwację",
b) dodałeś pokoje, usługi lub pomieszczenia - kalendarz zostanie dodany z automatu dla każdej z tych dodanych opcji i będzie widoczny po naciśnięciu przycisku: "Spytaj o dostępność" pojawiającego się obok ceny określonego pokoju / pomieszczenia.

Pamiętaj, że zawsze możesz wyłączyć widoczność określonego kalendarza (wówczas nie będzie on widoczny ani dla Ciebie, ani dla gości)  - wchodząc na swoim koncie w zakładkę "Synchronizacja", klikając przycisk "Kalendarz" widoczny obok danego obiektu lub pomieszczenia, a następnie klikając przełącznik widoczny obok danego kalendarza. 

 

Jak włączyć dwukierunkową synchronizację Kalendarzy iCal na swoim koncie?

W celu włączenia synchronizacji dwustronnej kalendarzy iCal pomiędzy różnymi portalami, wykonaj następujące kroki:
1. Skopiuj link eksportu do kalendarza swojego obiektu z portalu rezerwacyjnego np. Booking i zaloguj się na swoje konto na Wczasowniku.
2. Po zalogowaniu wybierz z menu funkcję o nazwie: "Synchronizacja", a następnie dla każdego Twojego aktywnego obiektu i dodanych w nim pokoi, kliknij przycisk: "Dodaj", wpisz dowolną nazwę importera (np. nazwę portalu, z którego pochodzi import kalendarza) i wklej w odpowiednie pole link do kalendarza obiektu lub pokoju, skopiowany z Twojego systemu lub portalu rezerwacyjnego np. Booking i potwierdź klikając: "Dodaj". Czynność tę musisz powtórzyć dla każdego z pomieszczeń dodanych w obiekcie. Jeśli udostępniasz klientom cały obiekt (bez podziału na pokoje), wklej link tylko na poziomie całego obiektu.
3. Analogicznie - w menu "Synchronizacja" na wyświetlonej liście dodanych przez Ciebie obiektów i pomieszczeń, w kolumnie "Kalendarz" wybierz przycisk "Kalendarz" przy odpowiednim rekordzie, a następnie na wyświetlonym ekranie w sekcji "Eksport kalendarza", kliknij opcję: "Skopiuj link" widoczną obok adresu url kalendarza.
4. Wklej skopiowany link eksportu kalendarza z Wczasownika w odpowiednie miejsce w Twoim koncie w portalu rezerwacyjnym np. Booking i w razie potrzeby zapisz zmiany.
5. Sprawdź, czy wolne/zajęte terminy na Wczasowniku zostały poprawnie zsynchronizowane z kalendarzem danego portalu i/lub systemu rezerwacyjnego, klikając w opcję "Kalendarz" na liście swoich aktywnych obiektów ("Moje obiekty" w Menu) i na liście dodanych pokoi ("Moje ogłoszenia" w Menu).


Jak pobrać na Wczasowniku link do kalendarza obiektu?

Jeśli chcesz zsynchronizować kalendarz swojego obiektu na Wczasowniku z innym portalem lub systemem obsługujących synchronizację dwustronną kalendarzy iCal, potrzebujesz również skopiować na Wczasowniku link eksportu kalendarza obiektu / pokoi. W celu skopiowania linku do kalendarza całego obiektu lub wybranego pomieszczenia, zaloguj się na swoje konto i wybierz w menu "Synchronizacja". Następnie na wyświetlonej liście dodanych przez Ciebie obiektów i pomieszczeń, w kolumnie "Kalendarz" wybierz przycisk "Kalendarz" przy odpowiednim obiekcie lub pokoju, a następnie na wyświetlonym ekranie, w sekcji "Eksport kalendarza" kliknij opcję: "Skopiuj link" widoczną obok adresu url kalendarza. Skopiowany link do kalendarza obiektu / pokoju powinieneś umieścić w Twoim portalu rezerwacyjnym w odpowiednim miejscu.


Jak wyłączyć synchronizacją iCal kalendarza?

W celu wyłączenia na Wczasowniku aktywnej synchronizacji kalendarzy całego obiektu lub wybranego pomieszczenia, zaloguj się na swoje konto, następnie wybierz w menu "Synchronizacja". Nastepnie na wyświetlonej licie dodanych przez Ciebie obiektów i pomieszczeń, w kolumnie "Linki importu" wybierz przycisk "Zobacz" przy odpowiednim rekordzie, a następnie w wyświetlonym oknie kliknij opcję "Usuń" widoczną obok linku zaimportowanego kalendarza.


Jak mogę dodać adres obiektu w ogłoszeniu?

W sekcji adresowej formularza dodawania ogłoszenia uzupełnij przynajmniej pola: “Miejscowość” i "Pełny adres", np: “Towarowa, Białystok”. System automatycznie dopasuje lokalizację do wpisanych danych i wyświetli w polu adresu proponowane podpowiedzi z adresami – wybierz odpowiedni adres z listy, wówczas automatycznie zostaną uzupełnione poszczególne pola adresu.
Dodatkowo w polu "Region" możesz przypisać swój obiekt do popularnego regionu turystycznego wybierając go z listy.


Ile czasu jest ważne ogłoszenie na Portalu?

Wizytówki obiektów dodanych bezpłatnie są wyświetlane bez opłat do czasu zakończenia bezpłatnego okresu próbnego - po tym czasie sam zdecydujesz, czy chcesz przedłużyć swoje ogłoszenie.
Wizytówki obiektów dodane odpłatnie widoczne są w serwisie do czasu wygaśnięcia okresu ważności ogłoszenia, który został wybrany i opłacony podczas dodawania ogłoszenia.
Pokoje, wydarzenia i usługi są widoczne w serwisie do momentu zakończenia okresu ważności obiektu, w ramach którego zostały dodane.
Datę ważności swojego obiektu znajdziesz po zalogowaniu się na swoim koncie w zakładce "Moje obiekty" - jest ona widoczna tylko dla aktywnych obiektów pod nazwą Twojego obiektu: "Wyświetlana do dnia: data".
Po upływie okresu ważności wizytówki obiektu, możesz wznowić jej publikację w serwisie, klikając na liście swoich obiektów link: "Twój obiekt nie jest wyświetlany, kliknij i napraw to" i postępując zgodnie z wyświetlonymi instrukcjami. 


Jak mogę wypromować swoje ogłoszenie obiektu?

W celu jeszcze lepszego pozycjonowania swojego ogłoszenia z wizytówką obiektu w naszym serwisie, może wykupić płatne promowanie –  wyróżnienie Twojego ogłoszenia na liście obiektów (w menu: "NOCLEGI" - dla obiektów noclegowych, "Jedzenie" - dla obiektów restauracyjnych oraz "Atrakcje i usługi" - dla pozostałych obiektów turystycznych) i/lub promowanie go na stronie głównej. Szczegóły znajdziesz tutaj.


W jaki sposób mogę wstrzymać publikację mojego ogłoszenia?

Jeżeli chcesz zakończyć swoje ogłoszenie (ale bez jego usuwania), aby nie było wyświetlane w naszym serwisie, po zalogowaniu się na swoje konto wejdź odpowiednio na stronę:

Jak mogę modyfikować/usunąć moje ogłoszenie?

Swoje ogłoszenia możesz modyfikować lub usunąć po zalogowaniu się na swoje konto odpowiednio w zakładkach: Pamiętaj, że usunięcie obiektu / pokoju itd. jest czynnością nieodwracalną i zamiast niego sugerujemy użycie przycisku "Zakończ", dzięki czemu będzie możliwe w przyszłości przywrócenie ogłoszenia. 


Do czego służy funkcja "Duplikuj" pokój"?

Przycisk "Duplikuj" widoczny w menu "Moje ogłoszenia" umożliwia skopiowanie identycznego ogłoszenia z pokojem, które można poddać edycji celem naniesienia różnic między poszczególnymi opcjami. Funkcja przydatna w sytuacji gdy masz wiele podobnych pokoi do dodania w obiekcie, gdyż znacznie skraca czas dodawania ogłoszeń.


Zakończyłem ogłoszenie przedwcześnie i chcę je wznowić

Jeżeli wskutek pomyłki zakończyłeś przed czasem wyświetlanie w naszym serwisie ogłoszenia z ofertą noclegową, istnieje możliwość bezpłatnego wznowienia jego publikacji, pod warunkiem, że nie zostało ono trwale usunięte i że jeszcze nie minął jego termin ważności. W tym celu skontaktuj się z nami.
Pamiętaj, że przycisku "Usuń" obiekt / pokój używasz na własną odpowiedzialność, gdyż powoduje on bezpowrotne usunięcie ogłoszenia z naszej bazy. Jeśli tymczasowo chcesz wstrzymać publikację Twojego ogłoszenia, sugerujemy użycie przycisku "Zakończ" dostępnego na liście obiektów / pokoi.  

 

III. FINANSE I POZOSTAŁE:

 

Jak mogę zapłacić za obiekt lub inne usługi?

1) W przypadku płatności za ogłoszenia  - promowanie lub wyświetlanie obiektu oraz doładowanie konta punktami dostępne są dwie metody płatności: szybkie płatności online poprzez zewnętrzną stronę operatora płatności (np. PayU) oraz tradycyjny przelew bankowy. W przypadku szybkich płatności zakupione usługi są aktywowane na Twoim koncie automatycznie natychmiast po zaksięgowaniu płatności na naszym koncie rozliczeniowym, a faktura wysyłana automatycznie w PDF na Twój email. Natomiast jeżeli chcesz zapłacić za ogłoszenie przelewem tradycyjnym, numer konta do wykonania przelewu pojawi się na stronie płatności, a także możesz skontaktować się z nami w celu otrzymania danych do przelewu. W przypadku przelewu tradycyjnego zakupione przez Ciebie usługi zostaną przez nas aktywowane ręcznie przez naszego pracownika dopiero po zaksięgowaniu Twojego przelewu na naszym rachunku bankowym, co zwykle trwa od 1 do 3 dni roboczych. 
Uwaga - jeżeli na ekranie podsumowania płatności za ogłoszenie nie pojawi się pożądana przez Ciebie metoda płatności (np. szybka płatność online) oznacza to, że dana metoda płatności jest aktualnie niedostępna i należy dokonać opłaty inną dostępną metodą lub poczekać, aż dana metoda będzie ponownie aktywna.

2) Za pozostałe nasze usługi wpłaty należy dokonać wyłącznie tradycyjnym przelewem bankowym lub przekazem pocztowym - numer konta otrzymasz po kontakcie z obsługą naszego portalu: https://www.wczasownik.pl/kontakt/.

WAŻNE -  przypadku płatności przelewem koniecznie podaj w tytule przelewu następujące informacje: rodzaje kupionych usług oraz nazwę Twojego obiektu/firmy, np. "Wyświetlanie i promowanie obiektu Willa Tatrzańska", "Wpis na blogu firma Expert" lub adres email Twojego konta na Wczasowniku (np.: "willa.tarzanka2024@gmail.com"), a kwota brutto przelewu musi być równa sumie wszystkich zakupionych przez Ciebie usług na wybrany przez Ciebie okres czasu. Pozwoli to uniknąć ewentualnych pomyłek w aktywacji usług na naszej stronie.

Jak mogę zapłacić przelewem tradycyjnym za zamówione usługi?

Przelewem tradycyjnym zapłacisz u nas za większość oferowanych przez nas usług (np. dodanie/przedłużenie/promowanie obiektu, doładowanie konta, publikację artykułu sponsorowanego itp.) oraz w sytuacji, gdy szybkie płatności online są aktualnie nieodstępne na naszej stronie z przyczyn technicznych. Dane do wykonania przelewu tradycyjnego znajdziesz u obsługi naszego portalu oraz na tej stronie:

 🏦 https://www.wczasownik.pl/przelew-tradycyjny/

Pamiętaj, że w przypadku tej metody płatności faktury nie otrzymasz automatycznie po wykonaniu przelewu - w celu jej nabycia skontaktuj się z obsługą naszego Portalu po dokonaniu płatności, przesyłając w załączaniu potwierdzenie wykonania przelewu z Twojego banku, które ułatwi nam odnalezienie Twojego przelewu na naszym koncie rozliczeniowym.

Jak mogę otrzymać fakturę za swój zakup?

Jeśli chcesz od nas otrzymywać faktury po każdej wykonanej szybkiej płatności online, wybierz taką opcję i podaj dane do faktury w Ustawieniach swojego konta w zakładce "Dane do faktury". Nie zapomnij o zapisaniu zmian.
Dodatkowo przed wykonaniem każdej szybkiej płatności online masz możliwość zaznaczenia, czy chcesz od nas otrzymać fakturę oraz podania/zmiany danych do wystawienia faktury. Wystawiamy faktury elektroniczne w formacie PDF, automatycznie po zaksięgowaniu płatności za pakiet na naszym koncie rozliczeniowym z użyciem podanych przez Ciebie danych i wysyłamy ją na adres email przypisany do Twojego konta.
Jeżeli jednak dokonałeś płatności tradycyjnym przelewem bankowym na nasze konto, w celu otrzymania faktury skontaktuj się z nami na email: kontakt@wczasownik.pl, przesyłając nam w wiadomości dane do wystawienia faktury oraz potwierdzenie wykonania przelewu z Twojego banku (PDF). Faktura zostanie wystawiona i przesłana w terminie ustawowym.

UWAGA - niezależnie od wybranej metody płatności, wszystkie faktury wystawiamy wyłącznie w formie elektronicznej (format PDF). Jeżeli jednak musisz otrzymać fakturę w wersji papierowej, wiąże się to z koniecznością uiszczenia przez Ciebie z góry opłaty za wysłanie faktury listem poleconym pod wskazany przez Ciebie adres. 


W jaki sposób mogę samodzielnie pobrać fakturę za wykonaną płatność?

W celu pobrania faktury w formacie PDF za wykonaną płatność, zaloguj się na swoje konto, następnie wejdź do zakładki "Płatności" i w sekcji "Faktury" kliknij przycisk "Pobierz" widoczny z prawej strony numeru wystawionej faktury.
Pamiętaj, że znajdziesz tam wyłącznie faktury wystawione automatycznie, tj. za wykonane szybkie płatności online, ponieważ w przypadku zapłaty tradycyjnym przelewem bankowym, fakturę otrzymasz od nas na żądanie bezpośrednio na swój email. 


W jaki sposób doładować konto punktami?

Punkty umożliwiają opłacenie dowolnych usług z naszego Cennika dla gospodarzy. W celu doładowania konta punktami, należy będąc zalogowanym na konto, wejść na tę stronę (tutaj także sprawdzić aktualny stan swoich punktów) i wybrać przycisk: "Doładuj". Na kolejnym ekranie wybierz interesujący Cię wariant doładowania i sposób płatności, zaakceptuj wymagane klauzule oraz zaznacz, czy chcesz otrzymać fakturę, następnie naciśnij przycisk "Opłać" i dokonaj płatności. Twoje konto zostanie zasilone punktami po zaksięgowaniu Twojej płatności na naszym koncie rozliczeniowym.


Za co i jak mogę zapłacić punktami?

Zapłacić punktami za dowolną usługę z cennika możesz, w przypadku gdy posiadasz na swoim koncie wystarczającą ilość punktów na pokrycie kosztów. W celu zapłaty punktami za dodanie lub promowanie ogłoszenia, na ekranie podsumowania płatności wybierz sposób dokonania zapłaty, zaznacz wymagane klauzule oraz odznacz (jeśli było zaznaczone) pole "Chcę otrzymać fakturę VAT", wówczas uaktywni się przycisk "Pobierz ze stanu konta" - naciśnij go i poczekaj na komunikat potwierdzający aktywację usługi.  


Czy mogę zamówić dodatkową, indywidualną reklamę?

Jasne, możesz u nas zamówić dodatkową reklamę swojego obiektu noclegowego lub turystycznego, a nawet Twojej własnej strony www. Nie promujemy natomiast stron konkurencyjnych. Dowiedz się więcej klikając w zakładkę "Nasza oferta", a w przypadku dodatkowych pytań, skontaktuj się z nami.


Jak mogę zgłosić obsłudze problem lub zadać pytanie?

Jeśli masz pytania, uwagi lub sugestię, szczegółowo opisz problem, podaj również link do ogłoszenia lub email/nazwę użytkownika, którego on dotyczy i prześlij go nam na email: kontakt@wczasownik.pl lub poprzez nasz formularz kontaktowy. Jeśli Twoje zgłoszenie dotyczyć będzie problemu, którego nie jesteśmy w stanie odtworzyć na podstawie otrzymanych informacji, w odpowiedzi poprosimy Cię o przesłanie na nasz email Prescreen z widocznym problemem.

Jak zgłosić Reklamację funkcji płatnej?

Reklamację nieprawidłowo działającej funkcji płatnej zgłoś nam na adres email: kontakt@wczasownik.pl niezwłocznie po wykryciu problemu – przed upływem terminu ważności Twojej usługi płatnej, abyśmy mogli odtworzyć problem na swoim środowisku testowym. 
W swoim zgłoszeniu prześlij nam jak najwięcej informacji opisujących  problem, m.in. na czym polega, w jakiej sytuacji występuje, podaj link do obiektu (np. ogłoszenia), którego dotyczy, adres email swojego konta oraz w miarę możliwości dołącz Print screen ukazujący zgłaszany problem. Szczegółowe informacje na temat obsługi reklamacji znajdziesz w naszym Regulaminie.


Czy mogę dokonać rezerwacji noclegu przez Waszą stronę?

Nasz serwis nie jest połączony z systemami rezerwacyjnymi obiektów noclegowych, w związku z czym nie umożliwiamy bezpośredniej rezerwacji noclegu przez nasz portal, tylko wysłanie zapytania o dostępność noclegu w danym obiekcie, w wybranym przez pytającego okresie czasowym. Szczegóły dotyczące ewentualnych rezerwacji noclegów i formę realizacji usługi należy ustalać bezpośrednio z właścicielem danego obiektu. W celu zaoszczędzenia czasu możesz skontaktować się z właścicielem obiektu telefonicznie na numer telefonu, który można odkryć po kliknięciu w przycisk "Zadzwoń" widoczny w górnej części ogłoszenia.
Pamiętaj, że nasz serwis nie pobiera żadnych opłat z kontakt właścicielami obiektów noclegowych u nas opublikowanych, ani za wysłanie zapytania o nocleg. Wszelkie kwestie związane z rezerwacją noclegów ustalisz bezpośrednio z właścicielem obiektu. 


Jak mogę wysłać zapytanie o nocleg?

Możliwe jest wysłanie zapytania o nocleg do wybranego obiektu lub wielu obiektów noclegowych jednocześnie:

Czy i jak weryfikujemy ogłoszenia / obiekty?

Domyślnie ogłoszenia i gospodarze obiektów nie są przez nas weryfikowani. Weryfikacji ogłoszeń / obiektów dokonujemy na wniosek właściciela danego obiektu lub w uzasadnionych przypadkach. Weryfikacja polega na sprawdzeniu przez naszego pracownika dokumentów potwierdzających prawo własności do danego obiektu lub zawarcie dla niego umowy najmu oraz zarejestrowanie go jako obiekt hotelarsko-noclegowy. Dodatkowo podczas procesu weryfikacji sprawdzamy zgodność danych identyfikacyjnych obiektu z informacjami podanymi w ogłoszeniu. Szczegóły znajdziesz w naszym Regulaminie.
Pozytywnie zweryfikowane obiekty otrzymują w naszym serwisie specjalną etykietę "Obiekt zweryfikowany" widoczną m.in. na podsumowaniu wizytówki obiektu. Użytkownicy poszukujący noclegów mogą zdecydować w wyszukiwarce noclegów, czy chcą na wynikach wyszukiwania zobaczyć tylko obiekty zweryfikowane, czy wszystkie - w tym również obiekty niezweryfikowane.

Dlatego, jeśli masz jakikolwiek wątpliwości na temat wiarygodności danego ogłoszenia / ogłoszeniodawcy, zalecamy weryfikację obiektu we własnym zakresie. Jeżeli jednak posiadasz sprawdzoną informację, że ktoś podszywa się na naszym Portalu pod kogoś innego lub treść ogłoszenia lub zdjęcia zostały skopiowane z innej strony przez osobę nie będącą właścicielem obiektu, niezwłocznie zgłoś nam takie ogłoszenie do weryfikacji.

Zachęcamy także do zapoznania się z zasadami bezpieczeństwa na naszym portalu.

 

Jak mogę wystawić opinię Obiektowi?

Jeżeli skorzystałeś z oferty danego Obiektu widocznego na Wczasowniku, możesz mu wystawić ocenę tekstowo-punktową za jego usługi. W tym celu musisz posiadać lub zarejestrować konto na naszym Portalu, następnie zaloguj się na nie i wejdź na stronę danego obiektu. W sekcji "Opinie gości" wizytówki obiektu naciśnij przycisk: "Dodaj opinię" i uzupełnij wyświetlony formularz - wpisz ocenę tekstową oraz oceń poszczególne usługi w obiekcie w skali od 1 do 5 gwiazdek i naciśnij "DODAJ". Dodana ocena będzie widoczna na liście opinii obiektu oraz na wynikach wyszukiwania i liście obiektów. Pamiętaj, że dodanej już opinii nie będziesz mógł zmienić, ani usunąć, ale gospodarz obiektu może na nią jednorazowo odpowiedzieć, a dodawane opinie nie mogą naruszać Regulaminu naszego Portalu.
 

Jak mogę zgłosić nadużycie / naruszenie Regulaminu?

Jeśli zauważyłeś, że jakieś ogłoszenie lub użytkownik naszego serwisu narusza swoim postępowaniem nasz Regulamin lub prawo polskie, prześlij nam szczegóły naruszenia wraz z linkiem do ogłoszenia/profilu użytkownika na jeden z tych sposobów:

Jak działają wiadomości prywatne na koncie?

Zakładka "Wiadomości" dostępna w ramach konta tutaj umożliwia odczytywanie i odpisywanie na wiadomości prywatne otrzymane od innych zarejestrowanych użytkowników serwisu Wczasownik. Przez wiadomości prywatne należy rozumieć wiadomości wysyłane przez zarejestrowanych i zalogowanych użytkowników Wczasownika. O fakcie otrzymania wiadomości prywatnej zostaniesz powiadomiony na swój adres email przypisany do konta.
Natomiast zapytania wysyłane przez użytkowników niezarejestrowanych / niezalogowanych poprzez formularz wewnętrzny dostępny na stronach obiektów dodanych na Wczasowniku, nie pojawiają się w skrzynce odbiorczej na koncie, tylko są wysyłane bezpośrednio na adres email właściciela obiektu. 
Do góry